tirsdag 5. februar 2008

Møkkavær-byen

Om det er ille i Bergen ligger jammen ikke Fredrikstad langt tilbake for "regnhovedstaden". I hvertfall ikke denne vinteren. Nå har jeg ikke noe vitenskapelig tallgrunnlag å støtte meg på, men jeg synes denne vinteren har vært usedvanlig bløt. Det regner og regner og regner og regner...... Og blåser! Faller det snø kan du banne på at det blir regn og mildvær innen ett døgn etter. Nå er det riktignok noen ordentlig fine dager innimellom, men man må være rask til å utnytte solgløttene for dritværet tar ikke lange pausene.

Beklager dette sure oppstøtet, men det måtte bare ut. Hadde det ikke vært for orienteringen tror jeg ikke jeg hadde blitt lenge her nede. Jeg savner mer stabilt vær som det er heme på hedemarken. Men man får vel holde ut noen år til og nyte de fine dagene innimellom.

Ellers virker det som om kroppen er igang igjen etter en dags pause i går. Ble i går etter jobb kvalm og fikk vondt i hodet og kuttet derfor ut mandagsøkta helt. Ble DVD og varmt drikke i sofaen istedet for trening. I dag syklet jeg til jobben og det gikk fint å kjøre alle dragene på bakkeintervallene, så da er vel alt bra igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar