lørdag 29. november 2008

Avspark Treningssesongen 2009


Da var første økt i treningssesongen 2009 gjennomført. Om enn ikke vel fra min side, så føles det uansett godt å være igang igjen. Trøsken stod for lørdagens fellestrening. Hvis noen har godt syn og gode geografi- og kartkunnskaper ser de sikkert at kartet er fra Skivdal langs Agnaltveien. Jeg har aldri løpt der før og synes det var et meget godt terreng. Ikke noe å si på løype heller. Synd det ikke var flere som fikk nyte godt av ferdig opplegg. Var jo bare PetterS og meg fra FSK. Litt typisk for situasjonen i klubben akkurat nå, dessverre. Nok om det nå.

Jeg skulle bare ha en moderat tur med god kartkontakt, men gjorde flere grove feil og bommet sikkert bort mellom 5 og 7 minutter. Det får gå akkurat nå, da jeg i hvertfall fikk ut av økta en god løptur i spennende terreng, ikke noe problem verken med ankel eller tå og dessuten fikk jeg tenkt litt mer igjennom min egen satsingssituasjon og hva jeg kunne å gjøre for meg selv mtp. videre utvikling. Kan være at jeg kan ha nytte av en mental trener/samtalepartner slik at jeg greier å fokusere riktig, kontrollere spenningsnivåer og jobbe med ting som vil utvikle min o-teknikk. Vi får se hva jeg kan lete opp av kapasiteter i miljøet.

Siden det ennå er november skal jeg benytte sjansen i kveld til en siste "bløyte" med noen venner på bursdagsfest i Særp før jeg går inn i en mer seriøs treningsvinter. Nå blir det vel noe mer livligheter i Australia rundt nyttår, men dette hører alltids til, ikke sant? Jeg har i hvertfall fått festet fra meg bra i høst og føler meg vel mentalt klar for litt mer sportslig fokus.

God helg til alle!

3 kommentarer:

  1. Bra å høre at sesongen er i gang. Har jo vært ny sesong nå en måneds tid så. Rulleski + is = umulig. Nesten som bimmern på glattføret i Tr.heim. Sitter ikke på i det hele tatt. Slenger rundt. Er vel ikke det man kan kalle en god vinterbil. Lykke til med treningen i alle fall

    SvarSlett
  2. Per O?

    Bra du likte løyper og terreng :)
    litt gamelt kart, men ok det også

    SvarSlett
  3. Vi har vel ikke noe imot at Whitewhalen slenger litt med hekken iblant vi, har vi vel, Aleks? Eller har du grøfta´n igjen?

    Hva mener du med PerO, Jon? Du tenker på mental coach? Ja, har tenkt på han, blant andre.

    Jeg er nå trygt hjemme fra bursdagfest i Særp. Moro! Fin rusletur fra byen og hit. Rekker å våkne litt i snøværet.

    SvarSlett