mandag 24. mars 2008

Fasit Påskeløbene 2008



Da var man hjemme igjen etter en lang kjøretur hjem i tett snøvær langs hele svenskekysten i går kveld. Var godt å sove ut i egen stor seng.


Totalt sett var årets påsketur til Danmark en god opplevelse. Hyggelig turselskap, bra vær innimellom, nytt terreng, god konkurranse, bra boforhold, avkobling og moro. Det var gøy å være med Tore og Petter på tur i det store utlandet. Vi fikk luftet BMW'en på stranda, løpt i sanddyner og krabbet i krypfuru, leid sykler og tråkket i motvind og sludd, sett gamle vindmøller og murhus med stråtak, utforsket mørke murbunkere fra krigens dager og sist men ikke minst spist og drukket god dansk mat og drikke. I tillegg til alt det andre vi fant på.


Jaktstarten på lørdag gikk ikke helt som håpet. Jeg gikk ut som 6. mann, men klarte ikke å klatre noe på sammenlagtlista. Jeg var i grunn heldig som ikke tapte noen plasser, for motivasjonen og stå-på-viljen ble redusert i samme takt som kroppstemperaturen sank. Det var snø og isende kald vind fra starten av. Jeg kom i mål med is og frostrim i skrittet etter å ha badet i de unormalt bløte myrene noen ganger!! Løypa var fin med gode tempovekslinger og terrengvariasjon, men man tapte mye på ikke å være helt på hugget. Mot slutten møtte jeg startnr. 10 ut fra en post og ble litt på defensiven, men greide å ta meg sammen for ikke å bli tatt igjen.


Formen var ikke helt som forventet etter en uke med roligere aktivitetsnivå. Pusten var det ikke noe problemer med under disse løpene, men pulsen ville ikke opp. Man får tro at en måneds tid til med målrettet og tilpasset trening vil kunne gi en bedre følelse under de viktige vårløpene i indre Østfold i april. Det var heldigvis litt oppløftende lesning på noen av strekktidene fra de første to dagene, så man får skjerpe på o-teknikken og unngå brølerne som ødela de løpene. For resultater, sjekke arrangørklubbens hjemmeside.


I dag har jeg tatt det helt med ro og ryddet etter turen. Ble skikkelig forkjølet på lørdags kvelden, men er blitt bedre i dag. Like greit å ta det med ro da jeg også greide å få en vond strekk i ryggen under den korte tennissesjonen vi hadde med trøskingene på lørdags ettermiddagen. Typisk meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar